Wednesday 12 September 2012

Suklaakakku / chocolate cake



Olen tainut jossain aiemmissa postauksissa selittää kuinka meillä kotona ei aina mene yksiin ajatukset siitä mikä on herkullinen kakku. Minä pidän runsaista täytteistä ja mies vähän vähemmän runsaista. Minä pidän kostutetusta kakusta ja mies taas ei. Minä tykkään koristeista, pursotuksista, kukista ja kimalteesta kakun pinnalla, miehen mielestä niitä ei tarvita. Onneksi sentään ollaan siitä samaa mieltä että voikreemi ei ole kummankaan suosikkia :D 

Mutta eräänä päivänä tässä vähän aikaa sitten, minulla oli yksi ylimääräinen suklaasokerikakkupohja ja mieheni kauniisti pyysi että josko siitä tekisin hänelle kakun hänen toiveiden mukaan. Vaatimukset ei koskaan ole kovat joten tokihan suostuin. Väliin piti laittaa kermavaahtoa ja päälle sulatettua maitosuklaata. Ei muuta. Vielä vannotettiin että en laita yhtään mitään ylimääräistä näiden lisäksi. Kerrankin maltoin pysyä annetuissa ohjeissa, vaikka kyllä ehdotin että jos olis vähän suklaaströsseliä päälle laitettu mutta lupaa ei irronnut joten strösselit jäi. 



Pohja:
3 munan suklaasokerikakkupohja

täyte:
2dl kermaa vaahdotettuna

päälinen:
150g maitosuklaata
voita


Minun makuun kakku oli tietenki kuiva mutta kyllä se yön jääkäpissa oleessa siitä hieman maustu ja vetty joten seuraavana päivänä maistui minullekkin. Kuvat on otettu seuraavana päivän joten puoli kakkua oli jo kadonnut :)

2 comments:

  1. Suklaakakkua yksinkertaisesti arkeen - eipä juuri voita mikään :D !
    Tiedäthän, Maria, että maailmankuulut konditoritkin ovat miehiä :D - kuuntele toiveita, ainakin silloin tällöin :D !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kyllä on hyvä että joku pitää minun maantasalla, kun itsellä meinaa mopo välissä karata käsistä kaiken maailman hullutusten kanssa. Mies aina muistuttaa että pitää keskittyä makuun eikä koristeluihin :D tasapainottaa kummasti. Joten pakko kai se on kuunnella.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...